Information technology in educational process of Agrarian University

Full Text:




Abstract

The article describes the main approaches to applying of interactive teaching methods in higher institutions. Reasonable procedure of applying information technologies while classroom studies and independent work of the students is revealed and characterized on the basis of the Chair of Anatomy, Histology, Physiology and Pathological Anatomy in agrarian University. This procedure allows to found the impact of e-materials and teacher on the process of students training; it makes importance and impact of e-materials aimed at personal and professional skills improvement to be reasonable for students ’ independent work.

About the Authors

Gennadiy A. Khonin
FSSFEI HPE “Omsk State Agrarian University named after P. A. Stolypin”
Russian Federation


Valeriy V. Semchenko
Omsk State Agrarian University named after P. A. Stolypin
Russian Federation


Grigoriy G. Levkin
Omsk State Transport University
Russian Federation


Yuriy S. Gayduchenko
Omsk State Agrarian University named after P. A. Stolypin
Russian Federation


Nataliya V. Golenkova
Omsk State Agrarian University named after P. A. Stolypin
Russian Federation


References

1. Новая информационно-коммуникационная среда. Состояние, проблемы, вызовы. Попытка осмысления. - [Электронный ресурс]. - URL: http://img.rg.ru/ pril/article/48/38/20/Doklad-svyaz.pdf (дата обращения: 17.10.2013).

2. Бычков А. В. Инновационная культура / А. В. Бычков // Профильная школа. - 2005. - № 6. - С. 33-36.

3. Дебердеева Т. Х. Новые ценности образования в условиях информационного общества / Т. Х. Дебердеева // Инновации в образовании. - 2005. - № 3. -С. 67-69.

4. Демкин В. П. Инновационные технологии в образовании // Исследовательский университет / под ред. Г. В. Майера. - Томск: Изд-во Том. ун-та, 2007. -Вып. 2. - С. 22-29.

5. Байденко В. И. Компетентный подход к проектированию государственных образовательных стандартов профессионального образования / В. И. Байденко. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. - 114 с.

6. Залунин В. И. Функции, логика и семантика мира в контексте конструирования социальной реальности и семиотического моделирования. - [Электронный ресурс]. - URL: http://www.festu.ru/ru/structure/library/ library/science/s131/ article_37htm (дата обращения: 17.10.2013).

7. Феномен творческой неудачи / под общ. ред. [и с предисл.] А. В. Подчиненова и Т. А. Снигиревой. - Екатеринбург: Изд. Урал. ун-та, 2011. - 424 с.

8. Литавор В. С. Системный подход как интегративный в образовательном процессе / В. С. Литавор // Проблемы и перспективы развития образования: материалы II междунар. науч. конф. (г. Пермь, май 2012 г.). - Пермь: Меркурий, 2012. -С. 142-149.

9. Методическая работа в образовательном учреждении. - [Электронный ресурс]. - URL: http://sch121-snz.edusite.ru/p27aa1.html (дата обращения: 17.10.2013).

10. Методическая работа в вузе: методические указания / сост. Н. П. Пучков. - Тамбов: Изд-во ГОУ ВПО ТГТУ, 2010. - 32 с.


Supplementary files

For citation: Khonin G.A., Semchenko V.V., Levkin G.G., Gayduchenko Y.S., Golenkova N.V. Information technology in educational process of Agrarian University. Professional education in the modern world. 2014;(3):148-156.

Views: 408

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)