Interactive network educational and methodical guidance complex as a tool to increase efficiency of students' independent solitary work

Full Text:




Abstract

The article considers issues of student independent work intellectualization provided by means of integration of information and communication technologies. The author emphasizes that one of the efficient tools for such integration is the objective information and communication environment. The environment provides development of information culture, skill acquisition of pragmatic self-evaluation and self-control, creative self-development, formation of actual self-attitude while solving cognitive professional tasks by means of complex network tools applying.

About the Author

Svetlana V. Kolyadko
Herzen State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Основы открытого образования. Российский государственный институт открытого образования. - М.: НИИЦ РАО, 2002. - 676 с.

2. Концепция создания и развития единой системы дистанционного образования в России / Госкомвуз России. - М.: НИИВО, 1995. - 11 с.

3. Зайцева Е. Н. Информационно-обучающая среда как средство развития самостоятельной работы студентов при обучении иностранному языку: автореф. дисс. канд. пед. наук. - М., 2003. - 24 с.

4. Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы использования. - М.: ИИО РАО, 2010. -140 с.

5. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2003. - 192 с.

6. Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя иностранного языка: интегративно-рефлексивный подход. - М.: ГЛОССА-ПРЕСС, 2004. - 336 с.

7. Колядко С. В. Учебно-методическое обеспечение самостоятельной работы студентов // Инновации в науке: сб. ст. по материалам XXIX междунар. науч.-практ. конф. № 1 (26). - Новосибирск: Изд. «СибАК», 2014. - 230 с.


Supplementary files

For citation: Kolyadko S.V. Interactive network educational and methodical guidance complex as a tool to increase efficiency of students' independent solitary work. Professional education in the modern world. 2014;(3):129-136.

Views: 550

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)