Project activities as a tool of monitoring development of managerial human resources' professional competence

Full Text:




Abstract

The article is devoted to monitoring of professional competence development. Management training on competency-based approach is one of the priorities of modern professional education in Russia. It is noted that at the present time a unified approach to the monitoring of formation of personnel competence has not been developed despite the fact that monitoring has become an integral part of the management staff. The paper establishes possibility to apply practically project approach as a tool to provide monitoring of formedness of managerial human resources ’professional competence.

About the Authors

Irina E. Tolstova
Novosibirsk State Agrarian University
Russian Federation


Tatyana Yu. Kaloshina
Novosibirsk State Agrarian University
Russian Federation


References

1. Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище. UNESCO, 1996.

2. Толстова И. Э., Калошина Т. Ю. Подготовка специалистов управленческого профиля в системе непрерывного образования на основе компетентностного подхода // Профессиональное образование в современном мире. - 2013. - № 3 (10). - С. 75-80.

3. Определение понятия «компетенция» // Электронный журнал «HR-Portal». - [Электронный ресурс]. URL: http://www.hr-portal.ru/article/opredelenie-ponyatiya-kompetentsiya (дата обращения: 05.06.2014).

4. Равен Дж. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация. - М., 2002 (англ. - 1984).

5. Митрофанова Е. А., Коновалова В. Г., Белова О. Л. Управление персоналом: теория и практика. Компетентностный подход в управлении персоналом: учебно-практическое пособие под ред. А. Я. Кибанова - М.: Проспект, 2012.

6. Джонс Дж. К. Методы проектирования / пер. с англ. - 2-е изд., дораб. - М., 1986.

7. Взятышев В. Ф. Методология проектирования в инновационном образовании // Инновационное образование и инженерное творчество / В. Ф. Взяты-шев. - М., 1995.

8. Толстова И. Э., Шарыбар С. В., Эссауленко Д. В. Повышение инновационных компетенций студентов посредством организации проектной деятельности: методические рекомендации. - Новосибирск: Новосиб. гос. аграр. ун-т, 2010.

9. Тогдл Л., Пейша И. Методологические аспекты системного проектирования // Вопр. философии. - 1987. - № 2.

10. Хилл П. Наука и искусство проектирования: методы проектирования, научное обоснование решений. - М., 1973.

11. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты: доклад на Отделении философии образования и теории педагогики РАО. 23 апр. 2002 / Центр «Эйдос» - [Электронный ресурс]. - URL: http://www.eidos.ru/news/ compet/htm (дата обращения: 05.06.2014).


Supplementary files

For citation: Tolstova I.E., Kaloshina T.Y. Project activities as a tool of monitoring development of managerial human resources' professional competence. Professional education in the modern world. 2014;(3):103-109.

Views: 852

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)