Innovative method of teaching Competitive package design

Full Text:




Abstract

The article focuses on training of professional graphic designers for packaging industry. It considers experience of teaching competitive package design on the subject “Project” at Faculty of Design of USAAA by means of applying active methods and role plays. The experiment described proves efficiency of active methods in comparison with traditional ones. The approach is aimed not only at improving students activity and their motivation for learning and professional activities, but it also improves training of future professionals for real sector of Russian economy. Such a view would be of interest to specialists engaged in training undergraduates in the area of design at higher institutions.

About the Author

Irina B. Bosykh
FSSFEI HPE (Federal State State-Funded Educational Institution of Higher Professional Education) «Ural State Academy of Architecture and Arts»
Russian Federation


References

1. Смиренный И. Н. Какие специалисты нужны упаковочной отрасли? [Электронный ресурс] // Unipack.ru: отраслевой портал - М., 1999-2013. - URL: http://article.unipack.ru/42426/ (дата обращения: 10.09.2013).

2. Намюр Т. Производство упаковки. Новые центры прибыли. - М.: ПРИНТ-МЕДИА центр, 2006. - 332 с.

3. Климова Е. Д. Материалы упаковочного производства: учеб. пособие. -М.: МГУП, 2010. - 154 с.

4. Упаковка 01. Актуальный дизайн. - М.: Рип-Холдинг, 2009. - 192 с.

5. Валлентин Г. Л. Продающая упаковка. Первая в мире книга об упаковке как средстве коммуникации. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. - 80 с.

6. Турченко В. Н. Образование в глобализирующемся мире: парадигмальный анализ // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 4 (7). - С. 17-24.

7. Corbin J. The Design Consultant as Strategic Resource // Design Management Journal. - 1998. - № 7 (2). - P. 38-42.

8. Пресс М., Купер Р. Власть дизайна: Ключ к сердцу потребителя. - Минск: Гревцов Паблишер, 2008. - 352 с.

9. Weiss Н. Demands on Academic Education from Industry and Labor Market // Модернизация российского образования. - Новосибирск: ГЦРО, 2005. - С. 138-142.

10. Абылгазиев И. И., Ильин И. В. Социокультурная миссия высшего образования в условиях глобализации // Инновационные технологии в образовании. -М.: МАКС Пресс, 2011. - С. 3-6.

11. Современные образовательные технологии: учеб. пособие / под ред. Н. В. Бордовской. - М.: КНОРУС, 2013. - 432 с.

12. Паршиков В. И., Наливайко Н. В., Майер Б. О. Тенденции развития отечественного образования (в аспекте современных глобальных проблем) // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 2 (5). - С. 3-9.

13. Паршиков В. И. Актуальные вопросы развития отечественного профессионального образования // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 1 (4). - С. 3-8.

14. Зарукина Е. В., Логинова Н. А. Активные методы обучения: рекомендации по разработке и применению: учеб.-метод. пособие. - СПб.: СПбГИУЭ, 2010. -380 с.

15. Парамонова Т. Н. Маркетинг: активные методы обучения: учеб. пособие. - М.: КНОРУС, 2009. - С. 11-12.

16. Белокопытов Ю. Н., Панасенко Г. В. Деловая игра как фактор формирования команды менеджеров // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 3 (6). - С. 20-28.

17. Наконечная О. А. Цынгуева В. В. Интерактивные технологии в высшей школе - фактор повышения качества образования // Профессиональное образование в современном мире. - 2013. - № 1 (8). - С. 39-44.


Supplementary files

For citation: Bosykh I.B. Innovative method of teaching Competitive package design. Professional education in the modern world. 2014;(3):78-86.

Views: 414

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)