THE SOCIAL-PHILOSOPHICAL ASPECTS OF THE PROBLEMS OF ENGINEERING EDUCATION IN THE CONTEXT OF INFORMATION CULTURE
Abstract
About the Authors
I. A. PfanenshtilRussian Federation
M. P. Yatsenko
Russian Federation
I. G. Borisenko
Russian Federation
References
1. Бадарч Д., Сазонов Б.А. Актуальные вопросы интернациональной гармони зации образовательных систем: моногр. - М.: Бюро ЮНЕСКО в Москве; ТЕИС, 2007. - 190 с.
2. Андреев О.П. Именно инженеры могут стать и станут основой для модерни зации нашего государства // Тюменские известия. - 2012. - № 175 (5617). -3 окт. - [Электронный ресурс]. - URL: www.t-i.ru/article/24445/
3. Смолянинова О.Г., Иманова О.А., Бугакова О.Е. Использование технологии е-порфолио в системе среднего профессионального педагогического образования // Журн. Сиб. федер. ун-та. Серия: Гуманитарные науки. - 2012. -№ 11, Т. 5. - С. 1707-1713.
4. Борисенко И.Г. К проблеме образования: информационно-когнитивные аспекты // Вестник ИрГТУ. - 2013. - № 1 (72). - С. 207-211.
5. Наливайко Н.В., Ушакова Е.В. О роли образования в обществе XXI в. // Философия образования. - 2010. - № 1 (30). - C. 71-80.
6. Бердяев Н.А. Дух и реальность. - М.: АСТ; Астрель, 2011. - 680 с.
Supplementary files
For citation: Pfanenshtil I.A., Yatsenko M.P., Borisenko I.G. THE SOCIAL-PHILOSOPHICAL ASPECTS OF THE PROBLEMS OF ENGINEERING EDUCATION IN THE CONTEXT OF INFORMATION CULTURE. Professional education in the modern world. 2014;(2):80-86.
Refbacks
- There are currently no refbacks.