IMPROVEMENT OF FURTHER TRAINING PROGRAMS FOR TEACHERS AS A FACTOR OF HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT IN HIGHER INSTITUTIONS


https://doi.org/10.15372/PEMW20160127

Full Text:




Abstract

The article is devoted to the questions of improvement of further training programmes for teachers as a key factor of human resources development in higher school.The research is based on the results of pedagogical experiments, the analysis of the existing practice in the considered area, scientific synthesis and theconcept of organizational and methodical innovations. The paper formulates the main requirements to implementation of modern programs of further training for teachers in higher institutions. The author highlights the advantages of implementation of blended learning as a way to improve the programmes of further training for teachers. The publication considers possible forms and methods of organization and conducting classes. The author suggests the model of curriculum for further training programme as blended learning.

About the Author

E. V. Zarukina
Institute of Regional Economic Sciences of the Russian Academy of Sciences
Russian Federation


References

1. Иванов С.А., Костин Г.А. Приоритеты формирования кадрового потенциала инновационной экономики регионов России // Экономика и управление. 2015. № 5 (115). С.17-23.

2. Рубин Ю. Б. Высшее образование в России: качество и конкурентоспособность. М.: Московская финансово-промышленная академия, 2011.

3. Шестакова Н.Н. Тенденции формирования и развития человеческого капитала на уровне высшего профессионального образования //VIII Санкт-Петербургский конгресс «Профессиональное образование, наука, инновации в XXI веке»: сборник трудов. СПб., 2014. С. 180-184.

4. Руднева Т.И., Голубков С.А., Илюхина Н.А. Новые форматы системы повышения квалификации преподавателей вузов // Вестник Самарского государственного университета. 2012. № 5 (56). С.57-60.

5. Черных С.И. Электронное образовательное пространство как новый тип образовательной реальности (социально-философский анализ) // Профессиональное образование в современном мире. 2012. № 3. С.66-74.

6. Велединская С. Б. Смешанное обучение (blended-learning) и его возможные перспективы в ТПУ. URL: http://portal.tpu.ru/f_dite/conf/2013/7/7_veledinskaya.pdf (дата обращения: 3.08.2015).

7. Миэринь Л.А., Быкова Н.Н., Зарукина Е.В. Современные образовательные технологии в вузе. СПб.: изд-во СПбГЭУ, 2015.


Supplementary files

For citation: Zarukina E.V. IMPROVEMENT OF FURTHER TRAINING PROGRAMS FOR TEACHERS AS A FACTOR OF HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT IN HIGHER INSTITUTIONS. Professional education in the modern world. 2016;6(1):164-170. https://doi.org/10.15372/PEMW20160127

Views: 363

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)