Will artificial intelligence replace the human mind?


https://doi.org/10.20913/2618-7515-2023-3-19

Full Text:




Abstract

The purpose of the article is to obtain new knowledge about artificial intelligence and to form priorities in the framework of scientific research. Contains a generalization of the experience of intensive development of artificial intelligence technologies. Scientists note that as artificial intelligence develops, its potential in education as a teacher, partner, human-machine system is increasing more and more. In the process of implementing artificial intelligence in education, technological, information, methodological and psychological problems arise. There are no methodological foundations and methodological recommendations for the use of artificial intelligence in education.

About the Authors

L. Ya. Yushkova
Siberian Federal Scientific Center for Agrobiotechnology of the Russian Academy of Sciences
Russian Federation
Novosibirsk


A. S. Donchenko
Siberian Federal Scientific Center for Agrobiotechnology of the Russian Academy of Sciences
Russian Federation
Novosibirsk


N. A. Donchenko
Siberian Federal Scientific Center for Agrobiotechnology of the Russian Academy of Sciences; Novosibirsk State Agrarian University
Russian Federation
Novosibirsk


References

1. Иванова А.В., Носко Р.И. Искусственный интеллект в защите информации / В сборнике: Роль и значение науки и техники для развития современного общества сборник статей Международной научно-практической конференции. 2018.

2. Чепраков И.В., Пчелинцева Н.В., Гущина А.А. Искусственный интеллект, его проблемы и перспективы развития // Наука и образование. 2022. Т.5, №2, порядковый номер 236

3. Матюшок В.М., Красавина В.А., Матюшок С.В. Мировой рынок систем и технологий искусственного интеллекта: становление и тенденции развития // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Экономика. 2020.

4. Галушкин А. И. Теория нейронных сетей. М.: Издательское предприятие редакции журнала «Радиотехника», 2000.

5. Шевко Н.Р. Особенности раскрытия и расследования киберпреступлений: проблемы и пути решения // Ученые записки Казанского юридического института МВД России. 2016. Т. 1.

6. Функции автоматизированной системы управления технологическими процессами / А.А. Мжачих, А.С. Кривошеин, Н.В. Картечина, Н.В. Пчелинцева // Наука и Образование. 2020. Т. 3. №2. С. 28.

7. Рыбкин Н.С., Пчелинцева Н.В. Вариант автоматизации процесса решения математических моделей землепользования // Наука и Образование. 2020. Т. 3. №4. С. 86.

8. Искусственный интеллект в современном образовании: возможности и угрозы./: учеб. пособие для вузов// Донина И.А., Воднева С.Н., Михайлова // журнал. 2021, №1 (57). С. 17–29

9. Кузнецов В.Е. Представление в ЭВМ неформальных процедур: продукционные системы / С послесловием Д.А. Поспелова. М.: Наука, 1989.


Supplementary files

For citation: Yushkova L.Y., Donchenko A.S., Donchenko N.A. Will artificial intelligence replace the human mind? Professional education in the modern world. 2023;13(3):575-582. https://doi.org/10.20913/2618-7515-2023-3-19

Views: 207

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)