Education and research regional space as an element of agribusiness efficiency

Full Text:




Abstract

The author analyzes content and meaning of educational and research regional space as an element aimed at agribusiness efficiency increasing. The article studies specific procedure of educational regional space in the area of agribusiness and education development in respect to regional agriculture. Thus, the paper establishes the role and importance of educational and research regional space as an element aimed at agribusiness efficiency increasing.

About the Author

Nikolay P. Karamyshev
Federal State State-funded Educational Institution of Extended Professional Education “Altay Institute of Advanced Training of Managers and Specialists in Agribusiness”
Russian Federation


References

1. Буздалов И. Н. Сельское хозяйство как особый приоритет экономической политики в современных условиях // Международный сельскохозяйственный журнал. - 2010. - № 4. - С. 3-7.

2. Акперов И. Г. Общественная оценка качества образования в ЮФО // Высш. образование в России. - 2012. - № 2. - С. 29-33.

3. Атанасян С. Л. Особенности оценки качества подготовки студентов в условиях комплексной информатизации педагогического вуза // Стандарты и мониторинг в образовании. - 2012. - № 4. - С. 58-62.

4. Барская Н. А. Самооценка в системе обеспечения качества подготовки специалистов // Высш. образование сегодня. - 2011. - № 12. - С. 73-75.

5. Артюшина И. А. Рейтинги вузов в России и мире / И. А. Артюшина, В. А. Шутилин // Высш. образование в России. - 2012. - № 2. - С. 15-18.

6. Богдановский В. А. Труд и занятость в сельском хозяйстве // Вопросы экономики. - 2005. - № 6. - С. 72-83.


Supplementary files

For citation: Karamyshev N.P. Education and research regional space as an element of agribusiness efficiency. Professional education in the modern world. 2014;(3):137-141.

Views: 316

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)