TRAINING OF THE BACHELOR DEGREE STUDENTS IN «ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS»: THE EXPERIENCE OF THE TATARSTAN REPUBLIC

Full Text:




Abstract

The paper analyzes the regional experience of training of the Bachelor Degree students in «Advertising and public relations» in the Republic of Tatarstan. The paper examines the general cultural and professional competencies included in the Federal state educational standards in «Advertising and public relations», as well as the pedagogical methods and techniques of formation and assessment of these competences. The article reveals the peculiarities of the practice-oriented training of students. For example, the specific tasks from the practice of enterprises in Kazan demonstrate the advantage of active forms of training in developing competencies of the graduates. Some of these tasks involve group work and are aimed at the formation of the teamwork skills. The article contains methodical instructions for students on the implementation of the tasks.

About the Authors

N. M. Galimullina
A.N. Tupolev Kazan State Technical University
Russian Federation


O. N. Korshunova
A.N. Tupolev Kazan State Technical University
Russian Federation


References

1. Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа // Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 23-25.

2. Галимуллина H.М. Практико-ориентированное обучение как ключевой принцип подготовки PR-специалистов в вузе // Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры: материалы Всерос. науч. - метод. конф. - Оренбург: Университет, 2012. - С. 1986-1994.

3. Белокопытов Ю.H., Панасенко Г.В. Деловая игра как фактор формирования команды менеджеров. // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 3. - С. 20-28.

4. Горбатова М.К., Назипова М.А. Методики преподавания в высшей школе: учеб. пособие. - Новгород: ННГУ, 2012 - 52 с.

5. Жидкова Р.А. Современные методы оценивания результатов обучения // Известия ПГПУ им. В.Г. Белинского. - 2012. - № 28. - С. 779-782.

6. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании: теории, методология, технологии: материалы Междунар. науч.-практ. конф. - М., 2008.

7. Москвина Т.И. Рефлексивный практикум как средство формирования ценностного отношения к педагогической деятельности (в системе дополнительного профессионального образования): автореф. дис.. канд. пед. наук. - Тюмень, 2009. - 28 с.

8. Шамис В.А. Активные методы обучения в вузе // СТЭЖ. - 2011. - № 14. - С. 136-144.

9. Федеральный государственный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 031600 «Реклама и связи с общественностью» - [Электронный ресурс]. - URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_10/prm221-1.pdf (дата обращения: 19.10.2013)

10. Симкин Л., Дибб С. Практическое руководство по сегментированию рынка. - СПб.: Питер, 2007. - 240 с.

11. Беленкова А.А. PRостой пиар. - М.: НТ Пресс, 2006. - 256 с.

12. Васильев Г.А. Основы рекламы: учеб. пособие. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. -717 с.


Supplementary files

For citation: Galimullina N.M., Korshunova O.N. TRAINING OF THE BACHELOR DEGREE STUDENTS IN «ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS»: THE EXPERIENCE OF THE TATARSTAN REPUBLIC. Professional education in the modern world. 2014;(2):141-148.

Views: 378

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)