Necessity of public and private partnership in higher education

Full Text:




Abstract

The article proves that economic and technological development of the country is impossible without the intellectual capacity that mostly focuses on higher institutions. The problem of Russian institutions competitiveness in the education market is very urgent now. Business community criticizes higher institutions for their not following industrial, economic and social processes. Employers got used they received young professionals with no investment in young staff development. The business sector doesn’t help and invest in the development of students professional skills and abilities, doesn’t participate in the government order, curricula and standards. To change this attitude to higher education it is necessary to understand that progress and development of higher education is impossible without information support, technological support and finance from the part of business. Government shifts financial, economic and social problems on higher institutions; therefore these responsibilities lye upon students and their parents shoulders. At the same time it is Government that gives instructions to higher institutions in respect of educational standards and “criteria” of running. To the author ’s mind, it is high time for higher education to arrange Educational Alliance or public and private partnerships (P 3) in educational area among authorities, higher institutions and business industry. It is time to reconsider consumer policy of employers and controlling regulation policy of authorities in relation to higher institutions. The author underlines that industrial training and employer-sponsored education of student can be the elements of the approach.

About the Author

Svetlana G. Chernova
Federal State State-Funded Educational Institution of Higher Professional Education “Novosibirsk State Agrarian University”
Russian Federation


References

1. Горин С. Г. Трансформация образовательной системы и социальный субъект // Профессиональное образование в современном мире. - 2014. - № 2 (13). -С. 12-24.

2. Пушкарёва Е. А., Пушкарёв Ю. В. Ценностный потенциал развития современного образования: условия и перспективы профессионального роста // Профессиональное образование в современном мире. - 2014. - № 2 (13). - С. 63-72.

3. Лейбович А. Н. Государственно-частное партнерство в системе профессионального образования // Аккредитация в образовании. Электронный журнал об образовании. - 2014. - № 71 (май). URL: http://www.akvobr.ru/ (дата обращения: 5 июня 2014).

4. Савенкова Ю. С. Управление конкурентоспособностью вуза в современных социально-экономических условиях // Вопросы образования: ежеквартальный научно-образовательный журнал. - 2009. - № 4. - С. 182-198.

5. Кравцова Л. Базовый фактор эффективности развития образовательной организации // Качество образования. - 2013. - № 10. - С. 56-62.

6. Звонников В. И. Подготовка кадров управления в перспективе XXI века // Высшее образование сегодня. - 2014. - № 2. - С. 41-48.

7. Соловьев В. П. Система управления, организованная на достижение качества образования выпускников вузов // Высшее образование. - 2014. - № 2. -С. 11-19.

8. Панарин В. И. Образование как фактор инновационного развития // Профессиональное образование в современном мире. - 2012. - № 3 (6). - С. 28-33.

9. Ерёмин В. П. Государственно-частное партнерство в образовании // Актуальные проблемы социально-экономического развития России. - 2010. - № 2. -С. 23-25.

10. Джандосова Р. Д. О государственно-частном партнерстве в системе профессионального образования // Креативная экономика. - 2007. - № 12 (12). -С. 88-89.

11. Корпоративная социальная ответственность: учебник для бакалавров / Э. М. Короткова, О. А. Александрова, С. А. Антонов [и др.].; под ред. Э. М. Короткова. - М.: Юрайт, 2013.

12. Корпоративная социальная ответственность: управленческий аспект: монография / под общ. ред. И. Ю. Беляевой, М. А. Эскиндарова. - М.: КНОРОС, 2008.


Supplementary files

For citation: Chernova S.G. Necessity of public and private partnership in higher education. Professional education in the modern world. 2014;(4):76-84.

Views: 334

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)