Modeling of somatic education in professional education space

Full Text:




Abstract

The article reveals the fact that model of personal behavior formed in the Soviet era was based on recognition of high value of health and caring health provided by Institute of Healthcare. But declared health value didn’t prevent a welfare mentality, lack of personal responsibility and motivation that appeared to be unwillingness of younger generation to conscious behavior in contexts of society transformation.. The researchers suppose ignorance of the youth development peculiarities, underdevelopment of healthy lifestyle, lack of systematic family education and school education to be the reasons of irresponsible attitude to health.

About the Author

Igor V. Ivanov
Novosibirsk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Викторов Д. В. Методология педагогики здоровьесбережения студентов вуза // Мир науки, культуры, образования. - 2008. - № 5. - С. 257-260.

2. Давиденко Д. Н., Горулёв П. С., Скляров С. В., Соколов В. Г., Степанов В. С., Чистяков В. А. Мониторинг реализации вузовской учебной дисциплины «физическая культура» // Ученые записки. - 2008. - № 12. - С. 15-20.

3. Бойченко Я. С. Мотивация в структуре психологической культуры и ее влияние на развитие молодежи // Физическое воспитание студентов. - 2012. -№ 2. - С. 8-13.

4. Ильин В. П. Мотивация и мотивы. - СПб.: Питер, 2000. - 512 с.

5. Малозёмов О. К вопросу о валеопедагогическом резерве // Высшее образование в России. - 2008. - № 3. - С. 37-42.

6. Лях В. И. Физическое воспитание в современной немецкой школе // Физическая культура в школе. - 2005. - № 5. - С. 75-79.

7. Иванов И. В. Образовательная область «Соматическое воспитание» в вузе // Сибирский педагогический журнал. - № 9. - 2007. - С. 320-329.


Supplementary files

For citation: Ivanov I.V. Modeling of somatic education in professional education space. Professional education in the modern world. 2014;(3):62-68.

Views: 328

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)