Strategic aberration of modern educational technologies

Full Text:




Abstract

Considering transformation of higher education in Russia as part of a reform process of socio-economic sphere of society, the author draws attention to existence of systemic contradictions and notes the need for detailed research in order to find other ways to develop situation. Hence, the paper is aimed at characterizing the alternative ways of improving the educational system, which allows to retain benefits of higher education in Russia. Igor Groshev considers growing gap between university standards and actual demand in specialists in the production sector to be the basic contradiction Appealing to the foreign experience, the author formulates the basic requirements for adjustment of transformation strategy taking into account existing and probable trendsin economic sphere.

About the Author

Igor L. Groshev
Tyumen State Oil and Gas University
Russian Federation


References

1. Артамонова Е. В. Модернизация российского образования и качество подготовки специалистов // Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Проблемы высшего образования. - 2013. - № 1. - С. 31-35.

2. План мероприятий («дорожная карта») «Изменения в отраслях социальной сферы, направленные на повышение эффективности образования и науки» (утв. распоряжением правительства РФ от 30 декабря 2012 г. № 2620-р). - [Электронный ресурс]. - URL: http: // www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/70191846/ (дата обращения: 16.10.2013).

3. Рогачева О. С. О «будущем» в сфере высшего образования: анализ положений нового федерального закона «Об образовании в Российской Федерации» // Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Проблемы высшего образования. - 2013. - № 1. - С. 23-30.

4. Bateson D. Alternative Assessrnentand Tables of Specification for the Third International Mathematics and Science Study / D. Bateson, C. Nicol, T Achroeder. -ICC 64, 1991. - 250 р.


Supplementary files

For citation: Groshev I.L. Strategic aberration of modern educational technologies. Professional education in the modern world. 2014;(3):5-10.

Views: 297

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)