INDIVIDUAL TRAINING IN THE SYSTEM OF FURTHER TRAINING


https://doi.org/10.15372/PEMW20160208

Full Text:




Abstract

The development of market mechanism in national economy is followed by the further training of specialists. This task requires getting higher education and further training. The introduction of new activities at enterprises (logistics, marketing and project management) requires the further training and the professional development.The individualization of learning process is a complex process that includes some aspects of activity performed by the representatives of educational institution and a learner. The article explores the approaches to the aspects of learning individualization in higher education and further training; the paper analyzes the evolution of learning from individual training to the group training followed by the individualization of new type.The effective educational institution is based on the managerial functions. The educational path of the student and the individualization of learning in further training assumes the elaboration of methods of private teaching, individual students’ abilities when mastering the knowledge. The methods of individual teaching with distant technologies are developed on the basis of private further training institution. These methods include the teacher’s skills in explanation and presentation of the requirements of educational programme; peculiarities of interaction between a teacher and a student when applying distant technologies; individual approach and teacher’s skills in the learning process. The methodology developed by the institutions of further training results in increasing of educational quality and students’ development.

About the Authors

G. G. Levkin
Omsk State Transport University
Russian Federation


A. S. Iastrebov
Institute for development of education
Russian Federation


V. V. Semchenko
Omsk State Agrarian Stolypin University
Russian Federation


N. M. Kolychev
Omsk State Agrarian Stolypin University
Russian Federation


E. V. Sosnovskaia
Khanty-Mansyisk State Medical Academy
Russian Federation


References

1. Любушкина Е. С. Индивидуализация обучения иностранному языку средствами программированного обучения // Проблемы современной науки. 2012. № 3. С. 95-103.

2. Костин А. К. Профильное обучение: на пути к индивидуализации обучения и свободы выбора // Научно-педагогический журнал Восточной Сибири Magister Dixit. 2014. № 2. С. 65-70.

3. Лобут А. А., Попова Н. Е. Индивидуальный подход к обучению в вузе // Педагогическое образование в России. 2013. № 6. С. 51-56.

4. Нагиева О. В. Индивидуальный стиль и обучение в вузе // Человеческий фактор: проблемы психологии и эргономика. 2005. № 3-2. С. 89-90.

5. Василькова Т. А. Об индивидуальной траектории подготовки взрослых в новых организационно-правовых формах функционирования образовательных учреждений // Научные исследования в образовании. 2011. № 7. С. 11-19.

6. Ушакова Р. А. Реализация индивидуальной программы обучения в системе дополнительного профессионального медицинского образования // Электронный научный журнал «Системная интеграция в здравоохранении». 2010. № 1 (7). С. 68-72.

7. Губанова М. И. Послевузовское обучение специалистов: индивидуальный подход и личностный продукт // Вестник КемГУКИ. 2011. № 17. С. 147-151.

8. Левкин Г. Г. Перспективы развития дистанционного обучения в системе дополнительного образования // Дистанционное и виртуальное обучение. 2009. № 2 (20). С. 4-8.

9. Левкин Г. Г., Глухих В. Р., Базилевич С. В. Организация дистанционного обучения в профессиональной переподготовке // Аспекты использования социальных сетей, электронного учебника и учебного сайта в дополнительном образовании. Саарбрюкен, 2012.


Supplementary files

For citation: Levkin G.G., Iastrebov A.S., Semchenko V.V., Kolychev N.M., Sosnovskaia E.V. INDIVIDUAL TRAINING IN THE SYSTEM OF FURTHER TRAINING. Professional education in the modern world. 2016;6(2):248-255. https://doi.org/10.15372/PEMW20160208

Views: 381

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)