TEACHING STAFF OF THE UNIVERSITY COMPLEX


https://doi.org/10.15372/PEMW20160123.

Full Text:




Abstract

The paper explorespeculiarities of teaching staff affiliated with different multi-level institutions in the structure of University complex. The author renders university complex as an educational, scientific and industrial space engaged in professional formation of prospective specialists by means of material and intellectual resources. From theoretical part the author analyzed legislation, standards and regulations, compared and generalized theoretical research about teaching staff. From empirical part the paper is concerned with pedagogical observation and exploring the experience of teaching staff at university complex. The research results in peculiarities of teaching staff functioning; it reveals the aims, types and elements of teaching staff at university complex. The author outlines such areas of interaction and cooperation as implementation of planned events in frames of the whole university complex. The scientific novelty of the article assumes an attempt to fill in the gaps in methods of interaction among teaching staff of university complex. The author sees practical significance as organization of interaction among teaching staff of university complex that allows to achieve the goals and provide the quality of training.

About the Author

N. O. Vaganova
Novosibirsk Vocational School of Railway Transport
Russian Federation


References

1. Национальная доктринаобразования в Российской Федерации до 2025г.: Пост. Правительства РФ от 4 октября 2000 г. № 751, СЗ РФ. 2000. № 41. ст. 4089.

2. Карамурзов Б.С. Непрерывное профессиональное образование в университетском комплексе // Высшее образование в России. 2009. №5. С.27-41.

3. Кузнецова Н.И. О специфике формирования университетского образования в России // Высшее образование в России. 2007. № 6. С. 120-125.

4. Ливанов Д.В.Новой экономике - новое профессиональное образование // Среднее профессиональное образование. 2013. №8. С.3-7.

5. Новейший словарь иностранных слов и выражений. М.: АСТ, 2002.

6. Уманский Л.И.Критерии и характеристики общественной активности личности и контактной группы как коллектива //Социально-психологические аспекты общественной активности школьников и студентов. Ярославль, 2005. С.212-245.

7. Чернышев А.С. Социально-психологические свойства коллектива как субъекта деятельности // Вопросы психологии коллектива школьников и студентов. Курск: КГПУ, 1981. С. 3-16.

8. Ваганова Н.О. Модульная структура университетского комплекса // Мир науки, культуры, образования. 2014. №1 (44). С.76-77.

9. Ваганова Н.О.О взаимодействии преподавателей разноуровневых учебных заведений в составе университетского комплекса //Приволжский научный вестник. 2013. №1(17). С. 61-64.

10. Силкина Н.В., Ваганова Н.О. Структурно-функциональная модель взаимодействия педагогических работников университетского комплекса//Образование и наука. 2014. № 6 (115). С. 35-44.

11. Семушина Л.Г. Сопряженность государственных образовательных стандартов уровней профессионального образования. М.:ФИРО, 2006.

12. Ваганова Н. О.Интеграция уровней профессионального образования университетского комплекса в системе оценочной деятельности//Мир науки, культуры, образования. 2014. № 6. С. 122-124.

13. Ваганова Н.О. Практико-ориентированная среда как деятельностная модель формирования профессионально-педагогических компетенций преподавателей средних специальных учебных заведений //Казанская наука. 2010. №8. С. 607-609.

14. Единыйквалификационный справочник должностей руководителей, специалистов и служащих. Приложение к приказу Министерства здравоохранения и социального развития РФ от 14 августа 2009г. №593.


Supplementary files

For citation: Vaganova N.O. TEACHING STAFF OF THE UNIVERSITY COMPLEX. Professional education in the modern world. 2016;6(1):141-145. https://doi.org/10.15372/PEMW20160123.

Views: 405

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)