SPECIFIC FEATURES OF THE DISTANCE TECHNOLOGIES IN THE PROGRAMMES OF FURTHER TRAINING


https://doi.org/10.15372/PEMW20160109

Full Text:




Abstract

The article deals with the Russian universities and main objectives and tasks connected with distance educational technologies and e-learning in supplementary vocational programs.When implementing the program of further training it is necessary to take into account that students are already employed and work according to their profession. The educational process is carried out on the work-based basis. Due to this fact, the educational process meets additional requirements. These are training and methodological support of the students’ independent work, remote access to teaching materials that should be convenient for students, remote online and offline consulting and experienced professionals for conducting lessons. Application of distance learning technologies must be combined with the organization of workshops on the basis of the modern equipment and facilities.Following these factors, the educational process in RSACU is organized as a team work and individual work. The entire training period is divided into two parts: the period of self-study and laboratory exams (LES).Students’ independent work is controlled by means of LMS Moodle. It includes learning, posted training materials, controls, learning outcomes, as well as the interaction between the participants of the educational process. Distance learning is conducted on the individual basis. In addition to the resources of distance learning, the Russian State Agrarian Correspondence University created Interuniversity electronic library system (EBS) “AgriLib”, by combining teaching resources Agrotechnological profile of agricultural universities.

About the Authors

A. V. Zakabunin
Russian State Agrarian Correspondence University
Russian Federation


A. V. Feryabkov
Russian State Agrarian Correspondence University
Russian Federation


N. A. Baturina
Kindergarten 10
Russian Federation


V. P. Filkin
Russian State Agrarian Correspondence University
Russian Federation


References

1. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» (с изменениями и дополнениями) // КонсультантПлюс. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 13.10.2015).

2. Овчинников А. С., Петуховский С. Л., Сюсюра Д. А., Закабунин А. В.Экспресс-форум: Повышение конкурентоспособности аграрного образования // Аккредитация в образовании. 2014. № 8 (76). С. 23-25.

3. Можаев Е. Е., Закабунин А. В., Ферябков А. В E-learning для заочного аграрного образования // Материалы Международного форума по образованию «SmartE-Learning Россия 2011». М., 2011.

4. Дубовик В. А. Проблемы и перспективы развития высшего заочного аграрного образования URL: www.rgazu.ru/db/files/duma/zaochnoe_obrazovanie.pdf (дата обращения: 12.10.2015).

5. Киселев Л. Ю., Новикова Н. Н., Литвин В. И., Маруев С. А., Закабунин А. В., Михайленко О. А.Опыт применения компьютерного тестирования при оценке качества самостоятельной работы студентов-заочников // Развитие методов и средств компьютерного тестирования. М.: МПГУ им. В. И. Ленина, 2004. С. 75-76.

6. AdobeConnectblock // MoodleURL: http://docs.moodle.org/en/Adobe_Connect_block (датаобращения: 2.10.2015).

7. Remote Learner Adobe Connect Pro Module // Moodle. URL: http://docs.moodle.org/en/Remote_learner_adobe_connect_pro (дата обращения: 2.10.2015).

8. Можаев Е. Е., Закабунин А. В., Ферябков А. В. Пути решения технических вопросов внедрения дистанционных образовательных технологий в учебный процесс Российского государственного аграрного заочного университета // Состояние и перспективы развития аграрного заочного образования: сборник материалов региональной учебно-методической конференции, посвященной 75-летию НГАУ. Новосибирск, 2011. С. 7-12.

9. Закабунин А. В., Ферябков А. В. О формировании межвузовской электронно-библиотечной системы агротехнологического направления // Вестник Российского государственного аграрного заочного университета. 2014. № 17 (22). С. 53.

10. Закабунин А. В., Ферябков А. В., Сопова Т. Н. База данных «Электронная библиотечная система AgriLib», свидетельство о государственной регистрации базы данных № 2014620472, дата регистрации 21 марта 2014 года // Программы для ЭВМ. Базы данных. Топологии интегральных микросхем. 2014. № 4.

11. Закабунин А. В., Ферябков А. В. Особенности формирования электронно-библиотечной системы вуза // Профессиональное образование в современном мире. 2015. № 2 (17).

12. Санитарные правила и нормы СанПиН 2.2.2/2.4.1340-03 «Гигиенические требования к персональным электронно-вычислительным машинам и организации работы» // КонсультантПлюс. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_42836/ (дата обращения: 12.10.2015).


Supplementary files

For citation: Zakabunin A.V., Feryabkov A.V., Baturina N.A., Filkin V.P. SPECIFIC FEATURES OF THE DISTANCE TECHNOLOGIES IN THE PROGRAMMES OF FURTHER TRAINING. Professional education in the modern world. 2016;6(1):60-65. https://doi.org/10.15372/PEMW20160109

Views: 534

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)