COMMON CULTURAL AND PROFESSIONAL COMPETENCES IN HIGHER INSTITUTION: WORK SYSTEM


https://doi.org/10.15372/PEMW20150405

Full Text:




Abstract

The authors show their own opinion on a topical issue , i.e. working with competences in higher institution and suggest their own ways of solving this problem. They highlight teachers’ and students’ misunderstanding of the competencies, it is necessary to trace the causality of the problem. Logical-competence-based approach in working with competencies involves building a system of work. One of the stages of this system work is development of information and methodological directions. The main point is the dissemination of the methods of work with competence, self-education of teachers and students on the leading thematic areas, as well as the feedback. Seminars are structured; they are held throughout the academic year by a certain methodical concepts(presented in the article). Comparative maps FSES3 and FSES+.will help to see the problem and to fix the problem in the new standards. The article explores possible development of competence in curriculum and the consequences of it. The accumulated experience shows that significance of competencies in theoretical and specialized subjects is different. The article demonstrates correlation between theoretical and practical material in development of the profile subject to the specialist degree with obtaining proof of theoretical knowledge and practical skills. Speaking about possible outcomes of prospective specialists, the authors make conclusion that innovative methods do not always provide state security and human health, so human factor is considered to be the factor of professional expertise.

About the Authors

Y. D. Ovchinnikov
Kuban State University of Physical Training, Sport and Tourism
Russian Federation


O. G. Lyzar
Kuban State University of Physical Training, Sport and Tourism
Russian Federation


References

1. Овчинников Ю.Д. Логико-компетентностный подход: общекультурные и профессиональные компетенции// Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. - 2013. - № 5. - С.144-145.

2. Овчинников Ю.Д. Трансформация предметных технологий в профессиональную деятельность// Альманах современной науки и образования. - 2013. - № 10. - С. 128-129.

3. Овчинников Ю.Д. Логико-компетентностный подход в изучении предметов спортивного профиля// Высшее образование в России. - 2014. - №1. - С.159-160.

4. Ведомственный приказ «Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования «Бакалавриат». Направление подготовки 49.03.02. Физическая культура для лиц с отклонениями в состоянии здоровья (адаптивная физическая культура) [электронный ресурс]. URL:http://regulation.gov.ru/project/13265.html(дата обращения: 10.05.2015).

5. Овчинников Ю.Д. Предметные технологии и проблема межпредметного взаимодействия //Проблемы современной науки и образования. - 2013. № 4 (18). - С. 77-80.

6. Овчинников Ю.Д. Предметно-технологическая связь в практических заданиях //Теоретические и методологические проблемы современного образования: материалы XVI Международной научно-практической конференции 25-26 марта 2014 г. - М.,2014.

7. Овчинников Ю.Д. Методология развития практических заданий в профильных дисциплинах // Апробация. - 2014. - №1(16). - С.82-84.

8. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 2 августа 2013 г. № 638 (зарегистрирован Министерством юстиции Российской Федерации 16 сентября 2013 г., регистрационный № 29967).


Supplementary files

For citation: Ovchinnikov Y.D., Lyzar O.G. COMMON CULTURAL AND PROFESSIONAL COMPETENCES IN HIGHER INSTITUTION: WORK SYSTEM. Professional education in the modern world. 2015;(4):34-41. https://doi.org/10.15372/PEMW20150405

Views: 400

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-1841 (Print)